Cinergy: Manuel Alberto Claro | Moje kino LIVE

(Cinergy on creating visual style in Lars von Trier's films)
Cinergy: Manuel Alberto Claro | Moje kino LIVE

Informace o akci a jejím konání

Moje kino LIVE:

Vítáme vás v našem kině u vás doma. Protože vás chceme potkávat a dělat dál společně to, co nás baví, vymysleli v Aerofilms pro všechny kinofily Moje kino LIVE, kde budeme všichni spolu doma v kině.

Jak to funguje? Vstupenku do virtuálního sálu si koupíte stejným způsobem, jako byste si kupovali lístek do kina. Prodej lístků končí vždy půl hodiny před začátkem představení, kdy vám také na e-mail zašleme odkaz na stream.

V online kině platí tato pravidla: Nasát atmosféru našeho kina můžete už 30 minut před začátkem představení. Díky tomu si můžete naplno užít chat před filmem. Film začíná přesně. Po filmu můžete ještě probrat dojmy a filmové zážitky. Kdo nechce, chat používat nemusí, lze ho i vypnout.

Našimi projekcemi se budeme snažit navodit atmosféru kinosálu se vším, co k němu patří. Čekají vás úvody, reakce diváků, společnost přátel, a zároveň můžete podpořit své oblíbené kino v nelehké době. Hezky se oblečte, těšíme se na vás!

SYNOPSE AKCE:

Online rozhovor s Manuelem Albertem Clarem, dánským kameramanem a blízkým spolupracovníkem Larse von Triera proběhne pouze v angličtině bez překladu. Moderovat jej bude festivalová dramaturgyně Louise H. Johansen.

Manuel Alberto Claro je jedním z nejvýznamnějších a nejvlivnějších kameramanů současnosti. Je známý především díky své dlouhodobé a úzké spolupráci s režisérem Larsem Von Trierem – podílel se na jeho snímcích Melancholia, Nymfomanka a Jack staví dům.

Claro se narodil v Santiagu de Chile v roce 1970. Jeho rodina se přestěhovala do Kodaně, když mu bylo pouhých 7 let. Vystudoval fotografii na milánském Istituto Europeo di Design v roce 1994, a poté pracoval jako pomocný fotograf v Miláně, v New Yorku a v Kodani. A roku 1997 se v ní zapsal také ke studiu na Dánské filmové škole. Claro byl tehdy silně ovlivněn filmovým hnutím Dogma 95 a rychle si tak našel svůj styl, což mu otevřelo dveře do filmového průmyslu.

Jeho druhým celovečerním filmem, na kterém pracoval, byl snímek Rekonstrukce (2003) režiséra Christoffera Boea, která v roce 2003 vyhrála cenu Camera d´Or na filmovém festivalu v Cannes. O dva roky později natočil film Dark Horse režiséra Dagura Káriho, který měl premiéru v Un Certain Regard v Cannes. Manuel pracoval s Von Trierem téměř ve všech jeho hlavních filmech počínaje psychologickým dramatem Melancholia z roku 2011.

„Mým cílem je vytvářet obrázky, které jsou zamilované do příběhu, a nikoliv sami do sebe,“ řekl Claro pro Idol Magazine a dodal, že jeho profesionálním vzorem je Harris Savides. Manuel Alberto Claro posunul technické i narativní hranice nejen v Trierově dvojdílném filmu Nymfomanka, ale i v jejich poslední spolupráci nesoucí název Jack staví dům. Film, který zachycuje vzrušující kombinaci naturalismu s exkurzemi do alternativních obrazů reality. V roce 2015 spolupracoval Manuel Alberto Claro s dalším kontroverzním režisérem – Amatem Escalante a to konkrétněji na filmu Divý kraj. Manuelova dosavadní filmografie je ohromující ukázkou jeho flexibility, obrazotvornosti a silného řemeslného zpracování.

Délka akce: 90 minut
Rok výroby: 2020
Země původu: Česká republika
Datum lokální premiéry: 8. prosinec 2020

Galerie